20 Ekim 2015 Salı

Amerika Gezi Notları 3 - Niagara Falls

Gezi planımıza göre Philadelphia'dan sabah çıkıp yavaş yavaş akşama doğru Niagara'da olacaktık. Niagara'da 2 gün kaldıktan sonra annem ve babam uçakla Miami'ye kuzenimizin yanına gideceklerdi, biz de arkadaşlarımızla buluşmak üzere New York'a geçecektik ve annemler New York'u görmemiş olacaktı. Haritadan kontrol ettiğimde Philadelphia - Niagara arasının New York üzerinden gidildiği takdirde sadece 150 km farkettiğini gördüm ve buralara kadar gelmişken annemler de New York'u görsünler diyerek bir rota güncellemesi yaptım :) Böylece gezimizin 7. günü sabahında erkenden New York'a doğru yola çıktık.

Yaklaşık 1,5 saatlik bir yolculuktan sonra New York'a vardık ve arabayı Times meydanına yakın bir yere park ettik. New York'ta araba kesinlikle başa bela. Tam olarak hatırlamıyorum ama 4 saatlik bir süre için iyi bir otopark parası ödedik, ama daha da önemlisi bir park yerini bulmamızdı. Otopark ücretleri, otopark bulma sorunu ve trafik sorununun yanında hiç kalıyor neredeyse.

Akşam Niagara'ya doğru uzun bir yolumuz olduğu için 4 saatten fazla New York'ta kalamazdık ve bu süre içerisinde önemli New York simgelerini annemlere göstermemiz lazımdı :) Hızlıca bir Times Square turu yaptıktan sonra rotamızı Broadway üzerinden Central Park'a çevirdik. Central Park'a girmeden birer tane de hot dog (Sosisli Sandviç) alıp parkta oturarak hem yedik, hem dinlendik. O kadar da adını duymuştuk ama pek bir şeye benzemiyor açıkçası, sırf yemiş olmak için yedik zaten :) Central Park'tan çıktıktan sonra bu sefer 5. Avenue üzerinden aşağı doğru inmeye başladık. New York Public Library'e gelince Bryant Park'a doğru döndük. Daha sonra bir Starbucks'ta oturarak gideceğimiz güzergahı inceledik ve arabamıza döndük. Arabayla dolaşırken de Brooklyn köprüsü, Statue of Liberty'i görme şansını yakaladık. Kısa bir New York gezisi olmuştu ama en azından önemli noktaları görmüş oldular :)

New York'tan sonra geç saatlerde Niagara'daki otelimize ulaştık. Niagara'da kaldığımız otel Aashram Hotel by Niagara River. Booking.com'dan rezervasyonumuzu yaptırmıştık. Hem fiyat olarak uygun bir oteldi, hem de çok rahat ettiğimizi söyleyebilirim.

Gelelim Niagara'ya... Niagara benim çocukluk hayallerimi süsleyen bir yerdi. Rüyalarımda bile gittiğimi gördüğüm çok olmuştur. Chicago'ya doğum için gittiğim zaman mesafeyi kontrol etmiş ama hamile halimle gözüm yememişti 900 km mesafeyi :) Sabah kahvaltının ardından hemen çıktık yola. Arabamızı Goat Island üzerinde park ettikten sonra keşfe başladık. Şelalere yaklaştıkça bir yandan gelen ses bir yandan da suyun oluşturduğu o görüntü beni inanılmaz heyecanlandırdı, bir ara zıplaya zıplaya yürüyesim geldi :)

Goat Island üzerindeki seyir yerlerinden şelaleleri izledikten sonra yürüyerek tekne turunun kalkacağı yere geçtik. Ben biletlerimizi daha önce internet üzerinden almıştım ama almamış olsanız bile sorun değil, çünkü zaten sıraya eninde sonunda girmeniz gerekiyor ve sadece 1-2 dk sürüyor. Maid of the Mist Boat Tour ile katılacağımız bu tur sayesinde şelalerin dibine kadar gitme şansı bulacak ve tabii ki biraz da ıslanacaktık. Öncesinde Kaan beni biraz tedirgin etse de, hem Kaan'ın son derece uyumlu olması hem de annemlerin de bizimle olması çok rahat ettirdi. Bota binmeden herkese göre bir yağmurluk veriliyor zaten, Kaan'ı iyice sarıp sarmalayıp atladık bota veya tekneye işte her neyse :) Bot turu yeteri kadar uzun sürüyor zaten önce ben Kaan'ı tuttum, Serdar, annem ve babam etrafı inceledi, sonra Serdar tuttu ben fotoğraflar çektim. En son annemle babam artık tamamen doymuş bir şekilde yanımıza geldiler ve Kaanla ilgilendiler, biz de bu sırada botun etrafında dolaşarak her yeri görme şansını yakaladık. Gerçekten çok güzel bir deneyimdi. O kadar istediğim bir şeydi ki bu, iş gezisi olarak başlaması gereken ama sonradan tamamen turistik geziye dönen bu Amerika gezisi sayesinde Niagara'yı da görme şansı elde etmiş oldum ve yine şansım olsa yine giderim :)

Bot turundan sonra her akşam olan havai fişek gösterilerini izlemek için geri dönmek üzere şelalelerden ayrıldık. Önce Niagara yakınlarındaki Buffalo şehrini gezelim dedik, ama Buffalo gerçek anlamda terkedilmiş bir kasaba gibiydi bu yüzden arabadan inmeden rotamızı Niagara Falls Fashion Outlets'e çevirdik. Mağazaları gezmeden önce benim Amerika'da sevdiğim restaurant zincirlerinden biri olan Applebee's'de karnımızı doyurduk. Fashion outlets Niagara'da uğranması gereken bir yer bence, mağaza çeşitliliği çok fazla ve fiyatlarda gayet uygun. Zaten bütün gün boyunca şelalerde kalamıyorsunuz, yani yapacak bir şey yok, o yüzden akşama kadar olan süreyi değerlendirmek için iyi bir alternatif. Outlet mağazadan çıkıp yeniden şelalere doğru yola çıktık, tam vardığımızda havai fişek gösterisi başlamıştı. Havai fişek gösterisi Kanada tarafından yapılıyor ve tam bir görsel şölen oluşturuyor. Havai fişek gösterisi bittiğinde yağmur başladı, bu kısım biraz işkence oldu :) Hemen saklanacak bir yer bulamadık, olan kapalı alan saat 10'da kapandı falan filan derken kendimizi otele atabildik :)

Ertesi gün annemlerin uçağı sabah erken saatteydi ve bizim de New York'a uzun bir yolumuz vardı. Sabah erkenden Serdar'ı uyandırmadan annemleri havaalanına ben bıraktım Serdar biraz daha uykusunu alabilsin diye. Bu kadar birliktelikten sonra annemlerden ayrılmak itiraf etmeliyim ki çok zor geldi :) Otele geri dönüp, Serdar'ı kaldırdıktan sonra arabayı hazırlayıp yollara düştük. New York'a gider gitmez önce airbnb sitesinden tuttuğumuz eve gidip arkadaşlarımıza yer açılsın diye eşyaları boşaltacak ve hemen Newark havaalanından arkadaşlarımızı almaya gidecektik. Uçakları 7 gibi inecekti ve planlarımıza göre 7'de orada olabilirdik :) Uçuşlarını Newark olarak ben ayarlamıştım aslında, çünkü ilk plana göre biz Washington DC'den doğru gelecektik ve geçerken de onları oradan alacaktık ama plan değiştikten sonra Newark biraz alakasız kaldı çünkü kalacağımız yer de Queens tarafındaydı :)

New York'a daha gelmeden başlayan trafikle birlikte ancak 7'de evde olabildik ve eşyaları atıp arkadaşlarımıza da kısa bir sesli mesaj bırakıp hemen yola çıktık. New York'un girişinde başlayan trafik Newark'a giderken de peşimizi bırakmadı ama yine tahminimizden kısa sürede Newark'ta olduk. Sırada arkadaşlarımızla irtibata geçme kısmı vardı :) Yine tahmin ettiğimden kolay bir şekilde onlarla da buluşup, önümüzdeki 6 gün boyunca kalacağımız evimize doğru yola çıktık :)

Ayrıntılı New York gezisi bir sonraki postta :)