21 Mart 2015 Cumartesi

2 Senelik Emzirme Maceramız (İlk 1000 Gün)

Yine gecikmiş bir yazıyla bilgisayar başındayım zira Kaan anne sütünü bırakalı 10 ay oldu :)


Kaan ilk doğduğu zaman kendi kendime demiştim 2 sene emzireceğim diye öyle de yaptım :) Hatta tam 2 yaşını doldurduğu zaman kesemedim hemen 1-2 ay daha geçti :)

Emzirmek benim için çoğunlukla çok keyifliydi, süt olsun diye bol bol su içmem, süt yapsın diye sık sık yemem vs son ana kadar beni pek bunaltmadı, zaten bu yüzden de emzirme döneminde bol bol kilo aldım :) Ama son zamanlara doğru iyice bunalmaya başladığımı söyleyebilirim. Kaan geceleri de sürekli emen bir çocuk olduğu için doğru düzgün uyku uyuyamıyordum. Üstüne iştahı da kapalıydı ve yemek yemiyordu ve bunu beni çok yoruyordu ki Kaan'ın yemek yemesi halen de sorunlu zaten ek gıdaya da 6. aydan sonra değil 8. aydan sonra geçti. Evet 8 ay sadece anne sütüyle beslendi ama kilosu hep iyiydi. 2 yaşını doldurmasına 2 gün kalmıştı yok dedim bitti bu iş, en azından gündüzleri yok artık ve gerçekten bunu dedikten sonra gündüz emzirmelerini kestim. Kestiğim günün akşamı Kaan kendi kendine pilav yedi :) Daha öncesinde 1-2 defa annemin ve eşimin baskısıyla diyeyim artık bıraktırmaya çalışmıştım ama başarılı olamamıştım. Bu yüzden diyebilirim ki en doğru zaman kesin ve net olarak annenin karar verdiği zaman. Benim çok fazla bunalmış olmam bu konuda etkili oldu. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum ama benim için en iyi çare yara bandı yapıştırmak oldu ve işe yaradı, aaaa annecim bak artık yok çünkü annenin canı acıyor diyerek anlatmaya çalışmıştım Kaan'a da, O da çok üstelemedi.

Gel gelelim gece emzirmeleri biraz daha zor oldu. Emzirmeyi bıraktırmak çocuk için ne kadar zorsa anne için de en az o kadar zor bence. Gündüzleri anne sütünü bıraktırmış olmam zaten üzüyordu beni neyse dedim en azından gece uyku arasında devam etsin, hem de biraz daha anne sütü almış olsun. Tabii bu sefer de benim yorgunluğum had safhalara ulaştı. 2 ay kadar bir süre de gece anne sütüne devam ettikten sonra, yine dedim yok artık gece de vermeyeceğim. İlk gece baya ağladı, sinirlendi, uykusu açılınca ekmek dedi, verdim, uyudu. İkinci gece ağlaması 15 dk sürdü, ekmek dedi, verdim, uyudu. Üçüncü gece uyandı, ağlamadı hiç, bir-iki huysuzlandı, ekmek demeden uyudu :) Ondan sonraki gece ise hayatımın en iyi gecelerinden biriydi, Kaan hiç uyanmadan sabaha kadar uyudu ve tabii ben de!

Hamileliği de sayarsak toplamda 3 seneye yakın deliksiz uyumamıştım sonuçta :)









İlk emzirmeyi bıraktırdığım zaman ikinci hamileliğimde bu kadar uzatmayacağım erken bıraktıracağım diyordum ama şu anda bu fikrim değişti, ikinciyi de bu kadar emziririm sanırım, tabii sağlık, şartlar elverdiği sürece :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder